Przejdź do głównej zawartości

Aplikacje z planem lekcji


W poprzednim wpisie wspominałem już o aplikacjach do szkoły, a konkretnie tych z planem lekcji. ja skupiłem się na dwóch, które moim zdaniem najlepiej się nadają. Plan Lekcji 2 i Schooler, bo o nich mowa to aplikacje dobrze wykonane, intuicyjne w obsłudze i zawierające wszystko, co potrzeba.
Skąd u mnie zainteresowanie takimi aplikacjami? Odpowiedź jest prosta, posłałem dziecko do szkoły i muszę teraz mieć plan lekcji pod ręką, a najlepiej jeszcze plan sprawdzianów (których w pierwszych klasach nie ma jeszcze) i ocen (których również w pierwszych klasach nie ma - chyba :-)).
Schooler
Zacznę trochę od końca, od aplikacji Schooler. Żeby jej używać trzeba się zarejestrować. Aplikacja ma dwie bardzo przydatne rzeczy: po pierwsze nadaje się do użytku w grupie - coś jak mailgrupowy.pl i mając prawa administratora grupy można nią zarządzać. Jeśli ktoś doda plan lekcji/sprawdzian to wszyscy w danej grupie zobaczą te zmiany - bardzo dobra opcja. Idealnie nadaje się dla klasy. Co prawda to coś dla starszych dzieci, ale naprawdę może się przydać. Po drugie jest właśnie dodawanie tych sprawdzianów. Niby banał, ale może się bardzo przydać. Nie będę się zbytnio rozpisywał o tej aplikacji, bo jest dobra i każdy może ją sobie przetestować sam.
Jedyny minus i to chyba największy, który w tej chwili w moich oczach całkowicie dyskwalifikuje tą aplikację to brak możliwości dodawania przedmiotów. Autor zdefiniował kilka przedmiotów, które można wybierać układając plan lekcji, ale zapomniał o dodaniu możliwości samodzielnego tworzenia przedmiotów. Myślę, że albo rozszerzy listę przedmiotów (co nie jest do końca dobre) albo doda możliwość tworzenia własnych, co rozwiąże wszelkie problemy.
Plan Lekcji 2
Aplikacja praktycznie idealna, ale bez dwóch opcji - właśnie tych, które posiada Schooler. no i bądź tu mądry, co wybrać.
Na moje potrzeby jednak Plan Lekcji 2 jest idealny. Wprowadziłem przedmioty, dodałem cykliczność ich występowania, nauczyciela prowadzącego i już mam gotowy plan lekcji. Dodatkowo można wprowadzać oceny z danych przedmiotów - taki elektroniczny dzienniczek. Naprawdę przydatne. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze, a przy tym ma sporo opcji. Póki co wybór pada na Plan lekcji 2.

Nie dodaję tutaj zrzutów ekranu, gdyż można je zobaczyć w Sklepie Play na stornie z daną aplikacją.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

PGNiG - wymiana licznika gazowego

Kilka dni temu wyciągnąłem ze skrzynki mojego starego miejsca zamieszkania list dotyczący wymiany licznika gazowego. Była w nim wskazana data 26.09.2016r. w godzinach 14:00 - 20:00. Jako, że tam nie mieszkam obecnie, to postanowiłem zadzwonić do gazowni pod wskazany numer i poprosić o namiary na montera, jaki będzie wykonywał wymianę. Telefon wykonałem w piątek i otrzymałem informację, że dopiero w poniedziałek 26 września po godzinie 13:00 będą przydzielone zadania i wtedy mam dzwonić celem ustalenia numeru do konkretnego montera. Faktycznie zadzwoniłem dzisiaj i otrzymałem numer do montera. Wykonałem do niego telefon, ale gość nie był zbyt miły i nie był w stanie określić kiedy będzie na mojej lokalizacji. Umówiłem się z nim, że będzie dzwonił godzinę przed. Wyszedłem wcześniej z firmy i pojechałem jeszcze po smycz (napiszę o niej w następnym wpisie), po czym udałem się na miejsce. Czekałem i czekałem, nie muszę dodawać, że czekanie w pustym mieszkaniu jest dość nudne, dlatego zaczą

Hotspot osobisty, PLUS GSM, iOS, iPhone, iPad - jak to zrobić?

Tytuł może trochę zbyt SEO, ale cóż - będzie łatwiej znaleźć. Jak niektórzy pewnie zauważyli jeśli mamy w iPhone lub iPad wsadzona kartę z sieci PLUS, to próżno szukać tam możliwości włączenia Hotspotu osobistego (czyli inaczej funkcji routera, która pozwala na udostępnienie dostępu do Internetu innym urządzeniom). Jest na szczęści rozwiązanie, które pozwala ominąć tą niedogodność i ponownie aktywować funkcję Hotspotu osobistego. Poniżej obrazkowa instrukcja na przykładzie iPada. 1. Należy wejść w Ustawienia > Dane sieci kom. > Opcje danych kom. > Ustawienia APN 2. Przy pozycji HOTSPOT OSOBISTY, w rubryce APN, dopisać słowo plus 3. Następnie włączyć Dane sieci kom., a jeśli ktoś miał już włączone, to wyłączyć i włączyć ponownie. 4. Od tej pory pojawi nam się opcja Hotspot osobisty. Wystarczy tylko ją włączyć i zdefiniować hasło do sieci Wi-Fi.        

Smycz FLEXI Vario L 8M Tape

Niektórym może się wydawać, że to rzecz mało ważna, ale dla posiadaczy psów jest to element, bez którego ciężko się obyć. Mam tu na myśli smycz. Niektórzy używają sznurka, niektórzy skórzanej smyczy, a ci bardziej wygodni używają smyczy automatycznych. Nasza ostatnia smycz FLEXI Classic, niestety zakończyła swój żywot po ładnych kilku latach użytkowania. Była do smycz automatyczna na lince o długości 5 m. Trudno nawet określić ile razy spadła na ziemię (zanim pies nauczył się, żeby nie ciągnąć i nie wyrywać smyczy z ręki), była cała odrapana, poobijana, ale doskonale spełniała swoja rolę. Niestety ostatnio przetarł się oplot linki i tylko kwestią czasu było kiedy się zerwie. Nastąpiło to w ostatnią sobotę. Nauczony doświadczeniem postanowiłem nie oszczędzać i kupić ponownie smycz FLEXI - dobra niemiecka jakość. Wszedłem na Internet czegoś poszukać i na Allegro znalazłem smycze FLEXI VARIO i GIANT. Dodam, że szukałem czegoś długiego 8 lub nawet 10 m. Jest to wygodne, gdyż stojąc na dro