Nie obyło się oczywiście bez przygód.
Najpierw okazało się, że złożone przeze mnie zamówienie w sklepie internetowym nie może być zrealizowane, bo sklepi internetowy nie obsługuje firm, które mają więcej niż jednego reprezentanta (sic!). Pomyślałem dlaczego? No ale niech im będzie. Oczywiście... odsyłali do salonu.
Postanowiłem złożyć zamówienie na siebie prywatnie. Wszystko pięknie, wypełniłem formularz i czekałem na odpowiedź. W końcu przyszła informacja, że Dział Aktywacji ustanowił kaucję w związku z realizacją mojego zamówienia, ale, że sklep internetowy nie obsługuje kaucji, to zamówienie nie może być w nim zrealizowane i... odsyłają do salonu.
No szlag człowieka może trafić. Pytam jaka kaucja, skąd, o co tu chodzi? Odpowiedzi nie uzyskałem, więc złożyłem reklamację. Grzecznie poprosiłem o wyjaśnienie sprawy i cofnięcie tej kaucji, umożliwiając realizację zamówienia. Zaznaczyłem, że nie mam pojęcia w jaki sposób PLUS weryfikuje klientów, ale nigdy nie spóźniłem się z rachunkami, ratami itp, nie figuruję w żadnym rejestrze dłużników itd. i że trudniej jest wziąć internet mobilny w PLUSIE, niż kredyt hipoteczny w banku.
Na moją reklamację otrzymałem maila, żebym podał dane, takie jak numer telefonu lub numer klienta, którego dotyczy ta reklamacja. Normalnie spadłem z krzesła. Przecież ja składam reklamacje, na realizację zamówienia, nie jestem jeszcze klientem sieci PLUS, ani nie mam numeru telefonu, to skąd wziąć te dane?
Normalnie żenada.
Mam wrażenie, że oni owszem mają taką dobrą ofertę w sklepie internetowym, ale tych zamówień nie realizują, zawsze znajdując sposób, żeby klienta odesłać do salonu.
Przeliczyłem wszystko jeszcze raz i wyszło mi, że w salonie, co prawda zapłacę za urządzenie więcej, ale i tak będzie się opłacać.
Wczoraj wybrałem się do salonu zabierając ze sobą wszystkich reprezentantów i zakupiłem LTE.
Oferta jaką dostałem:
- 40GB pakietu podstawowego, w zasięgu LTE - bez limitu
- 39zł netto - abonament (po rabacie 10zł za e-fakturę)
- 12,20 netto - rata za sprzęt
- czyli w sumie opłata miesięczna wynosi 51,2zł netto
- aktywacja 38zł - doliczona do pierwszego rachunku
- umowa na 24 miesiące
- sprzęt w postaci zestawu router + modem zewnętrzny (taka antena panelowa ze slotem na kartę SIM)
Całkiem nieźle. Zakupiłem tylko dwa kable koncentryczne, aby to wszystko połączyć.
Zasięg 5 kresek LTE o sile -68dBm - wygląda na to, że mam bardzo dobrą jakość sygnału, a ogranicza mnie jedynie BTS (jego obciążenie).
Testy jakie wykonałem wskazują na prędkości rzędu 35-38 Mb/s pobieranie i 5-9 Mb/s wysyłanie - testy przeprowadzałem kilkukrotnie o różnych porach na różnych serwerach speedtest.net.
Wiadomo, że tak naprawdę te testy nie dają 100% obrazu, gdyż obciążenie serwerów testowych jest różne o różnych porach i dodatkowo obciążenie BTS'a jest zmienne.
Tak naprawdę będzie można coś więcej powiedzieć po dłuższym czasie, jak ściągnę kilka większych plików z szybkich serwerów - wtedy obserwując transfer będzie można określić prędkość połączenia.
Póki co jestem zadowolony. Przynajmniej nie mam problemów z zasięgiem i cały czas jestem w sieci LTE, więc mój pakiet podstawowy nie ma znaczenia.
Komentarze
Prześlij komentarz